Sunday 30 July 2017

Infohunt Kebangsaan 2017

Pada 26 Julai yang lalu, Management & Science University (MSU) selaku pengelola utama pertandingan, serta usahasama Jabatan Pendidikan Negeri Selangor, Jabatan Pendidikan Negeri Pahang, Putrajaya, Kuala Lumpur, Bahagian Teknologi & pendidikan Negeri (BTPN) selangor dan Pusat Kegiatan Guru Bandar Bentong telah menganjurkan pertandingan MSU INFOHUNT KEBANGSAAN 2017 di kampus utama MSU.

Sebanyak 55 buah sekolah dari Selangor, Melaka, Pahang, Negeri Sembilan, Kuala Lumpur & Putrajaya mengambil bahagian dalam pertandingan ini.  Setiap sekolah diwakili oleh 12 orang peserta, 2 orang guru pengiring dan seorang ahli jawatankuasa untuk membantu pertandingan.

Kategori pertandingan di peringkat akhir adalah pertandingan pakaian terbaik, sorakan terbaik, kerjasama berpasukan terbaik, pengurusan infohunt sekolah terbaik, kepimpinan terbaik, promo tweeter terbaik, foto tweeter terbaik, video Infohunt terbaik sekolah dan kumpulan paling meriah.  Hadiah yang ditawarkan juga lumayan iaitu juara peringkat kebangsaan, SMK La Salle (Kuala Lumpur) menerima biasiswa bernilai RM20 000, wang tunai RM1 600, piala pusingan, sijil peringkat kebangsaan, hamper dan cenderahati.

SMK Jalan Reko dipilih buat pertama kalinya tahun ini untuk menyertai pertandingan infohunt. Kami bersama dengan peserta SMKJ3 dan SMKJ4 ke MSU dengan menaiki bas SMKJ4. 

 



Pertandingan Sorakan

Promo Tweeter

No comments:

Post a Comment

Aktiviti Pusat Sumber